Lång inlägg (foto o film)

Hej!

Elsa har nu hunnit bli 5,5 månader och jag har varit så dålig på att uppdatera bloggen pga att jag bara uppdaterar med mobilbilder, så bekvämt ju! :)

Men här kommer bilder och ett par filmer på dagens Elsa :)

Vi har hunnit med dop (i Dövas hus lokal, med Manillaskolans gamla dopskål), "babysim" själva (alltså elsa badade i poolen medan syrran hade plask o lek lektion med DHB), varit på en hel del födelsedagskalaser (1 åringar allihopa)

Jag är mammaledig till 26 okt då börjar jag arbeta 75% sen vid årsskiftet 100%, Ola tar över 26 okt!
Jag har också hunnit resa till London - var jätte trevligt! Tusen tack Å, M och J för sällskapet dit!
Nästa helg ska jag på Flytande Dövas Hus, ska bli skoj o festa med tjejerna - det var ett tag sen man festade ;)

I övrigt får ni kika på bilderna härnedan hur det varit

 Elsas första majskrok
 Lite kroppsmålning :) (vi brukar måla med handmålarfärger hemma)
 Dop, elsa vid manillaskolans skål
 gruppbild på familjen och gu´mor Nea
 Sött bild
 Lea som tog bilden, hon har tydligen tagit massor bilder som jag upptäckte först när jag laddade upp allt, har ju kameran framme alltid så hon lätt kan ta den och vet hur den funkar
 Gammalt men har ng ej visat här, ett par bilder som togs i barnmässan oktober 2009 (då var lea nästan 2 år)
 Elsa gjorde porträttbilder utanför en matbutik i stan, exakt 3 månader gammal
 skratt... Lea tycker om att gunga på den så jag tänkte måste ta en bild, för jag har ju bilder på henne i babysittern när hon var baby... kul att jämföra. Pi stor unge nu! Snart 3 år i november jisses, vart tog tiden vägen?????


12 november 2010 blir det 5 års jubileum för mig och Ola, vi ska fira det med:  barnvakter (ska fixas!), spa med jacuzzi, god middag!!! LÄNGTAR! (13 nov blir det pga bättre en lördag)

Film på Lea när hon var 5,5 månad jämfört med Elsa när hon är 5,5 månad
Lea mycket mer livligare, målmedveten vill ha napp, medan Elsa lugn och tittar trots hon KAN rulla iväg hundra meter och åla lite men oftast bakåt.



Film på dagens ELSA:

Kommentarer
Postat av: Malin

Skoj med bilder på dina fina flickor, men också roligt läsa hur du Mona mår och vad du gör dvs du ska snart tillbaka till jobbet. Redan?!! Tiden bara går. Grattis till fem års jublieum! Ska ni gifta er eller? Skojade bara med frågan... :-) det är er ensak. Kramen

2010-09-24 @ 21:04:28
Postat av: Madde

Hej! Vad roligt att se båda flickorna filmer och jämföra ;) Fina bilder från dopet. Bra att ni ska fira själva på er 5 års jublieum! Njut då! Kram

2010-09-25 @ 00:21:04
Postat av: A

Kanske då ska Ola fria dig på era 5 årsdag?blinka hårt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback